FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj
Forum www.strefa11.int.pl Strona Główna
->
Motoryzacja
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Regulamin
----------------
REGULAMIN
Tematy
----------------
Filmy & Seriale
Muzyka
Gry
Komputery
Sport
GSM
Motoryzacja
Książki
Humor
Programy
Polityka
Konsole
Kultura
HydePark
Inne
----------------
Licznik
Polecamy
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Pivot
Wysłany: Nie 13:27, 17 Gru 2006
Temat postu: Hybrydowy Diesel
Brytyjska firma Zytek zajmująca się projektowaniem różnych konstrukcji przeznaczonych dla motoryzacji przygotowała właśnie nowy projekt. Jest to silnik hybrydowy, różniący się jednak od dotychczasowych produkcji nie tylko budową lecz także dbałością o ekologię.
Nowa jednostka napędowa jest połączeniem silnika elektrycznego oraz wysokoprężnego. Jego producent zapewnia, że dzięki nowatorskim rozwiązaniom takie połączenie emituje dużo mniejszą ilość CO2 niż Toyota Prius, a jego spalanie jest w stanie osiągnąć pułap 3,5 l/100km. Jeżeli te informacje potwierdzą się w praktyce, to będzie to pierwsza jednostka elektryczno-wysokoprężna, która jest w stanie spalać tak małą ilość paliwa i emitować przy tym CO2 na poziomie 85g/km.
Konstruktorzy uprościli budowę mechaniczną systemu hybrydowego poprzez zastosowanie większej ilości zaawansowanych modułów elektronicznych zamiast mechanicznych. Pierwszym i jak na razie jedynym autem, które zostanie wyposażone w nowy silnik jest model Smart ForFour. Do budowy nowego silnika wykorzystano bazę trzycylindrowego diesla, który posiada lekką i wydajną konstrukcję. Dołączono do niego motor elektryczny wraz ze specjalną baterią oraz specjalny rozrusznik i generator.
Po uruchomieniu auta najpierw włącza się silnik elektryczny, a po rozpędzeniu się do określonej prędkości uruchamiany jest diesel. Ciekawostką jest fakt, że nowoczesny silnik jako jeden z pierwszych może być doładowywany przez energię płynącą z domowego gniazdka sieciowego, a nie tylko podczas hamowania. Brytyjscy konstruktorzy oczekują póki co na propozycje masowej produkcji od któregoś z głównych producentów samochodów.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Saphic 1.5 // Theme created by
Sopel &
Programosy.pl
Regulamin